Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μας! Το ταξίδι σας στη γνώση μόλις ξεκίνησε. Καλή διασκέδαση.!

Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

Περιπέτεια με την τηλεόραση - Τζιάννι Ροντάρι (Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας για μαθητές μεγάλων τάξεων του δημοτικού σχολείου)

Η «περιπέτεια με την τηλεόραση» είναι ένα τρελό παραμύθι, μία καταπληκτική ιδέα, του Gianni Rodari. 

Στον κόσμο του Gianni Rodari κυριαρχεί η φαντασία- τα πάντα είναι δυνατά και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί για την έκβαση των πραγμάτων

Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας, ο κ. Βερούτσι, είναι ένας απλός άνθρωπος που θέλει να ξεφύγει από τους ανήσυχους δρόμους της πόλης, τους γεμάτους προβλήματα και φασαρία. Θέλει να κλειστεί στην ασφάλεια και ηρεμία του σπιτιού του, στο μικρό του σαλονάκι, στη φουσκωτή του πολυθρόνα, παρέα με την τηλεόρασή του. Θα ανακαλύψει όμως ότι τα προβλήματα της πόλης θα βρουν έναν άλλο μαγικό τρόπο να εισβάλουν στο σπίτι του, στο σαλόνι του, και να τον απειλήσουν. Ένας ληστής, ένας αρχιτραπεζίτης, ένα μηχανικός και ένας νεαρός από μία οικολογική οργάνωση. Όλοι κάτι ζητούν από τον κ. Βερούτσι: το σπίτι του, τα υπάρχοντά του, τον ίδιο. Μέσα στο αναπάντεχο της κατάστασης ο κ. Βερούτσι θα καταφύγει σε τρεις λύσεις, κάθε μία πιο ακραία και απίθανη από την προηγούμενη..

Ο κύριος Βερούτσι από επιλογή του μένει μέσα στο σπίτι, για να αποφύγει τα προβλήματα του "έξω κόσμου", αλλά διαπιστώνει ότι τελικά αυτά εισβάλουν στο σπίτι του και ξεκινά το ταξίδι του σε μια περιπέτεια. Μια αντίστοιχη πραγματικότητα βιώνουμε αυτή τη στιγμή και εμείς. Είμαστε κλεισμένοι μέσα στα σπίτια μας για να προστατέψουμε τον εαυτό μας και τους δικούς μας ανθρώπους από έναν "αόρατο εχθρό". Και η δική μας πραγματικότητα μπορεί να γίνει περιπετειώδης και όχι μουντή και βαρετή. 

Πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; 

Φυσικά και όχι μέσα από την τηλεόραση αλλά μέσα από την ανάγνωση βιβλίων καθώς τα βιβλία έχουν τη δύναμη να μας ταξιδέψουν στον κόσμο της φαντασίας και της περιπέτειας.

Μπορείτε να διαβάσετε το κείμενο από το ψηφιακό σχολείο κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο ή από τις εικόνες που ακολουθούν. Στη συνέχεια προχωρήστε στις δραστηριότητες που βρίσκονται στο τέλος της ανάρτησης.






ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ:
Απαντάμε προφορικά στους γονείς μας ή γραφουμε τις απαντήσεις μας σε ένα τετράδιο 

1. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να τελειώσει μια ιστορία. Ο συγγραφέας επιλέγει την τρίτη περίπτωση. Εσύ ποια προτιμάς και γιατί;


2. Αν ήσουν  υπεύθυνος ενός τηλεοπτικού σταθμού, τι θα συμπεριλάμβανες στο πρόγραμμά του; Προγραμμάτισε τις εκπομπές μιας μέρας.

 3. Μπορείς να σκεφτείς τρεις θετικές και τρεις αρνητικές επιδράσεις της τηλεόρασης. Στοιχηματίζω ότι μπορείς να κάνεις μια λίστα.

Θετικές Επιδράσεις
Αρνητικές Επιδράσεις







ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ:

1. Γράψε σε ένα φύλλο χαρτί πέντε προτάσεις χρησιμοποιώντας τις παρακάτω λέξεις (Α, Β, Γ,Δ,Ε) μια πρόταση για κάθε γράμμα;

Α. απαραβίαστη: ιερή
Β. κρυψώνα: το μέρος όπου κρύβεται κάποιος
Γ. οχλαγωγία: ο θόρυβος που προέρχεται από πλήθος ανθρώπων, από πολλές δυνατές φωνές που μπερδεύονται μεταξύ τους.
Δ. κατατροπώνω: κατανικώ
Ε. ξεκουμπίζομαι: φεύγω, ξεκολλάω


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ:

1. Γράψε το δικό σου τέταρτο τέλος στην ιστορία; Λίγη φαντασία χρειάζεται, μολύβι, γόμα και ξύστρα.

2. Ζωγράφισε την πιο αστεία σκηνή του κειμένου και φτιάξε το δικό σου κόμικ.βάζοντας φούσκες με διαλόγους.(Μπορείς να το κάνεις στο μπλοκ ή σε μια κόλλα χαρτί) 

Το κείμενο είναι από το ανθολόγιο της Ε-Στ Δημοτικού "Με λογισμό και με όνειρα" και οι δραστηριότητες εμπνευσμένες από το eselides


ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου